Leveransinformation

Vi paketerar varorna som skickas från oss på helgfria vardagar. Normal leveranstid är 2-4 dagar beroende på adress. Vissa avvikelser kan förekomma. Vi levererar varor med Postnord och leverans sker till brevlåda eller postombud beroende på storlek och vikt. Vi gör allt för att leverera dina varor så snabbt som möjligt.

På order understigande 899 kr (ink. moms) debiteras en fraktkostnad på 59 kr. På order överstigande 899 kr (ink. moms) sänds varorna fraktfritt.

Vissa varor tex presentkort kan skickas till din eller mottagarens e-postadress som en PDF eller kod. Önskar du att presentkortet ska skickas till en annan mottagare anger du det i webshopens kassa (meddelande) innan betalningen.

OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. För leverans som returnerats till Hudkulturen på grund av att mottagaren vägrat ta emot godset eller uppgivit fel adress så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 200 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.


REKLAMATIONER OCH RETURER

Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Reklamation av felaktig produkt skall göras så snart fel på produkten upptäcks och den kan betraktas som felaktig eller icke funktionsduglig för avsett ändamål. Eventuellt fel på en vara ska anmälas till Hudkulturens kundtjänst snarast eller så snart felet borde ha upptäckts, detta inom skälig tid. Att reklamera inom två månader från att du upptäckte felet anses alltid vara inom skälig tid.

Om Hudkulturen levererat fel vara/varor eller vid godkänd reklamation står Hudkulturen för eventuella kostnader så som exempelvis fraktavgifter och återbetalning med samma betalsätt som användes vid köp. Hudkulturen tar ej ansvar för fel som uppkommit på grund av skada, slitage eller vanvård.

Om Hudkulturen anser att varan ska returneras till oss är du ansvarig för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning. Paketera väl.


ÅNGERRÄTT

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt till 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa från den dag varan levererades. Du har rätt att ångra ditt köp mot full återbetalning i dessa fall om du meddelar oss inom 14 dagar från den dagen du tog emot produkten. För vissa produkter gäller varken ångerrätt eller öppet köp. Om en produkt inte är lämplig att returnera på grund av hälso- och hygienskäl kommer du inte att kunna returerna produkten. Kosmetiska produkter klassas som hygienvaror ingår normalt inte i ångerrätten. Endast hygienprodukter som har en försegling eller plombering och som vid retur är obruten är giltiga för ångerrätten. Önskas plombering av varor, ska detta ha meddelats till oss redan vid köp. Plomberad vara som är obruten och oskadd gäller för ångerrätt. Om du använder ångerrätten måste du skicka tillbaka produkten till oss snarast möjligt och senast inom 14 dagar från den dag du meddelade oss att du ångrar köpet. Du returnera varan i oanvänt, oskadat skick, i originalförpackning. Vi tar en avgift på 59 kronor för hantering av godkända returer. Observera att du måste hämta ut varan innan du gör en retur. För ej uthämtat paket hos ombud hanteras villkoren för detta där vi förbehåller oss rätten att fakturera dig en avgift om 200 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.

Vi godkänner ej returer/reklamationer av produkter som du använt, men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell känd allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att du provar en för dig ny produkt på en liten yta och väntar i 24 timmar för att se om det sker någon reaktion.

Kontakta alltid vår kundtjänst innan din retur. Produkterna måste vara oanvända, oöppnade och i sin originalkartong. Som kund har du ansvar för produkten tills att den mottagits av vår returavdelning. Paketera väl.

Varukorg
Rulla till toppen